شیر در مجموع به عنوان تر کسری
نوشته شده توسط : علیرضا شمسی پور

اصلاح
از عناصر داخلی یک شیر در مجموع به عنوان تر و تمیز سوپاپ یاد می شود. مطابق مدل هاي شيرآلات کسري با استانداردهای API 600 ، "انتهای جوشکاری دریچه ای فلنجی و جوشکاری با ته ته ، زبانه های پیچ دار" ، تر و تمیز شامل ساقه ، سطح نشیمن در بدنه ، سطح نشیمن دروازه ، بوش یا یک جوش رسوب شده برای راهنمای صندلی عقب و سوراخ ساقه است. ، و قطعات داخلی کوچکی که به طور معمول با مایع سرویس تماس دارند ، به استثنای پینی که برای ایجاد اتصال ساقه به دروازه استفاده می شود (این پین باید از یک ماده فولاد ضد زنگ آستنیتی ساخته شود).

موقعیت های عملکرد شیر

مرغ دریایی برای خنک سازی آب دریا ، روی موتور دیزل دریایی. مرغ دریایی معمولاً دریچه توپی است ، اما ممکن است انواع دیگری نیز باشد.
موقعیت سوپاپ ها شرایط کارکردی هستند که با موقعیت دیسک یا روتور در شیر تعیین می شوند. بعضی از شیرها ساخته شده اند تا در یک تغییر تدریجی بین دو یا چند موقعیت کار کنند. شیرهای برگشتی و شیرهای برگشتی به ترتیب اجازه حرکت مایع در 2 یا 1 جهت را می دهند.

شیرهای دو پورت
موقعیت های کاری شیرهای 2 پورت می تواند بسته شود (بسته شود) به گونه ای که جریان از آن عبور نکند ، برای حداکثر جریان کاملاً باز باشد و یا گاهی اوقات تا حدی بین باز شود. بسیاری از دریچه ها برای کنترل دقیق درجه متوسط ​​جریان طراحی نشده اند. این نوع دریچه ها به صورت باز یا بسته در نظر گرفته می شوند. برخی از شیرآلات مخصوصاً برای تنظیم مقادیر مختلف جریان طراحی شده اند. این نوع دریچه ها با نام های مختلفی مانند شیرهای تنظیم کننده ، گاز ، اندازه گیری یا سوزن خوانده می شوند. به عنوان مثال ، دریچه های سوزنی دارای دیسک های مخروطی مخروطی کشیده و صندلی های همسان برای کنترل دقیق جریان هستند. برای بعضی از شیرها ، ممکن است مکانیسمی وجود داشته باشد که نشان می دهد دریچه تا چه اندازه باز است ، اما در بسیاری از موارد ، از شاخص های دیگری برای میزان جریان استفاده می شود ، مانند جریان سنج های جداگانه.

در کارخانه هایی که دارای عملیات فرآیند کنترل از راه دور هستند ، مانند پالایشگاه های نفت و کارخانه های پتروشیمی ، برخی از شیرهای دو طرفه را می توان به عنوان بسته به حالت عادی (NC) یا به طور معمول باز (NO) در حین کار منظم تعیین کرد. نمونه هایی از شیرهای بسته به حالت عادی شیرهای نمونه گیری هستند که فقط هنگام گرفتن نمونه باز می شوند. نمونه های دیگر شیرهای بسته به حالت عادی شیرهای خاموش کننده اضطراری هستند که هنگام کار سیستم باز نگه داشته می شوند و با قطع منبع تغذیه به طور خودکار خاموش می شوند. این اتفاق می افتد در صورت وجود یک مشکل در یک واحد یا بخشی از سیستم مایع مانند نشت به منظور جداسازی مشکل از بقیه سیستم. نمونه هایی از شیرهای باز معمولاً شیرهای تأمین گاز تصفیه یا دریچه های تسکین اضطراری هستند. هنگامی که مشکلی وجود دارد ، باز شدن این دریچه ها (با خاموش کردن آنها) باعث تخلیه و تخلیه واحد می شود.

اگرچه بسیاری از دریچه های دو طرفه ساخته شده است که جریان می تواند در هر دو جهت بین دو پورت حرکت کند ، اما هنگامی که یک سوپاپ در یک برنامه خاص قرار می گیرد ، اغلب انتظار می رود که جریان از یک پورت خاص در سمت بالادست شیر ​​عبور کند ، به بندر دیگر در سمت پایین دست. تنظیم کننده های فشار نوعی شیرآلات هستند که در صورت کنترل جریان ، برای ایجاد فشار پایین دست مشخص ، در صورت امکان ، کنترل می شوند. آنها اغلب برای کنترل جریان گاز از یک سیلندر گاز استفاده می شوند. تنظیم کننده فشار برگشت نوعی دریچه است که در آن جریان کنترل می شود تا در صورت امکان فشار بالادستی خاصی را حفظ کند.

شیرهای سه پورت

شماتیک شیر توپی 3 طرفه: توپی توپی راست ، چپ شکل T شکل
شیرآلات دارای سه پورت عملکردهای مختلفی را ارائه می دهند. چند مورد از این موارد در اینجا ذکر شده است.

دریچه های توپی سه طرفه با مجاری سیال T یا L در داخل روتور قرار دارند. سوپاپ T ممکن است برای اجازه اتصال یک ورودی به هر دو خروجی یا اتصال دو خروجی استفاده شود. از شیر L می توان برای قطع اتصال هر دو یا اتصال هر دو ورودی نه به هر دو ورودی به یک خروجی استفاده کرد.

دریچه های شاتل به طور خودکار ورودی فشار بیشتر را به خروجی متصل می کنند در حالی که (در برخی از تنظیمات) مانع جریان از یک ورودی به ورودی دیگر می شود.

شیرهای میکسر تک دسته مخلوط متغیری از آب سرد و گرم را با دبی متغیر تحت کنترل یک دسته تولید می کنند.

شیرهای مخلوط ترموستاتیک ، آب سرد و گرم را مخلوط می کنند تا در حضور فشارها و فروش شيرآلات کسري دماهای متغیر روی دو درگاه ورودی ، دمای ثابت تولید کنند.

شیرهای چهار پورت
مقاله اصلی: شیر چهار طرفه
سوپاپ 4 پورت دریچه ای است که بدنه آن دارای چهار پورت با فاصله یکسان در اطراف بدنه است و دیسک دارای دو مجرا برای اتصال پورت های مجاور است. با دو موقعیت اداره می شود.

می تواند برای جداسازی و دور زدن همزمان سیلندر نمونه گیری نصب شده روی خط آب تحت فشار استفاده شود. گرفتن نمونه سیال بدون تأثیر بر فشار سیستم هیدرولیک و جلوگیری از گاز زدایی (عدم نشتی ، از دست دادن گاز یا ورود هوا ، عدم آلودگی خارجی) مفید است ...

کنترل

یک ملوان داخل کشتی ، چرخ کنترل کننده سوپاپ سوخت را کار می کند.
بسیاری از شیرآلات به صورت دستی و با دسته ای که به ساقه متصل است کنترل می شوند. اگر دستگیره بین موقعیت های عملیاتی نود درجه بچرخد ، به شیر سوپاپ ربع دور می گویند. پروانه ، دریچه های توپی و پلاگین va

 

 

https://digitaps.ir/product-category/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

 





:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








/*alireza*/ https://antalyatournet.ir https://asooweb24.ir https://awat-piano.ir https://azinplastisatis.ir https://best-agahi.ir https://bia-mooz.ir https://ceplus.ir https://chareju.ir https://ceplus.ir https://coffee-akajho.ir https://dbaportal.ir https://donyayeh-zaban.ir https://dr-shafie.ir https://es-services.ir https://eslamshahr-ma.ir https://estarabadnews.ir https://fa-eset.ir https://foritarjome.ir https://gallery-car.ir https://ghazaeigallery.ir https://glasses-rybn.ir https://goto-piano.ir https://highlightbeauty.ir https://ig-home.ir https://ipgconference.ir https://isconference.ir https://koogel.ir https://kyokushins.ir https://mobilemahdis.ir https://mofidtat.ir https://my-piano.ir https://nazaristone.ir https://nikansefile.ir https://noorekarime.ir https://ofoghchat.ir https://oghan.ir https://on-tic.ir https://osatcarton.ir https://patogh-dl.ir https://pianoofficial.ir https://proje-negar.ir https://rasa-piano.ir https://razi-tajhiz.ir https://robbazar.ir https://salam-salamaati.ir https://tabriizmusic.ir https://talebmanshadipoor.ir https://tarheno1.ir https://tehranfurniture.ir https://travel-piano.ir https://villadarbast.ir https://visa-piano.ir https://zojkhob.ir https://zojsalem.ir https://zoudnews.ir